Thursday, April 14, 2011

Oh.. Adakah saya gembira atau saya patut bersedih?

Mmmm... hari ni masa Mummy tengah mengajar...

Kringgg... Kringgg...

Mummy tengok hp yang memang tersedia di atas meja. Mmm..panggilan dari pejabat (sekolah).. apa yang pentingnya.. kata Mummy dalam hati..

"Hello.. Kak A dot dot dot? "
"Ya.. siapa ni? Kenapa?"
"Akak, ada surat dari Kementerian, akak diarahkan bertukar.."
"Haaa???"
"Nanti akak turun ambil surat di pejabat ya.." kata kerani sekolah.

ARAHAN PERTUKARAN PEGAWAI GRED xx4x  KE PEJABAT Pxxxxxxxx K
Anda diarahkan untuk melaporkan diri pada 15 APRIL 2011. Esok ya akak..jangan lupa.."

"Kringggg... Kringggg..."
"Hello, Pn A dot dot dot (?) Dah dapat surat pertukaran?"
"Ya.. baru sebentar tadi.."
"Minta lapor diri di Pejabat Pxxxxxxxx Sxxxxx ya. Minta datang 7.30 pagi...4-6 Mei 2011 ada kursus yang perlu dihadiri ya"
"Maaf Encik.. saya diarahkan untuk kr Pejabat K.. bukan S..."
"Errr.. sepatutnya Puan ke Pejabat S.. bukannya K... kami tak cukup orang di sini..Saya akan hubungi En Z secepat mungkin"
"Errrrr..ha ???"

2 petang...
Panggilan dari pegawai lain pula... Errrr.. boleh tak Mummy kata.. Saya PENING la Encik... esok saya patut lapor diri ke mana?????


4 petang..
Panggilan dari JPN..
"Puan A dot dot dot... minta lapor diri di Pejabat S esok pagi. Surat pertukaran akan dihantar semula secepat mungkin. Bla bla bla...Harap maklum."
"Errr.. okkkk... (tapi gajiku serta fail peribadi CC nak panjangkan ke mana?)"

Oh...patutkah saya gembira?
Atau.. patutkah saya berduka?

No comments:

Post a Comment