Wednesday, May 29, 2013

Lunch Terangkat Di Pekan Kuah, Langkawi

Kalau anda ke Langkawi..jangan lupa singgah makan di Kedai HBL Food Corner 2. HBL terletak di pekan Kuah..berdekatan dengan Hotel Bayview (short walking distance).

Untuk mencarinya agak sukar sebab gerai ini agak tersorok. Jika hotel Bayview di sebelah kiri..kedai deret 23 di sebelah kanan..terus kehadapan hingga nampak kedai Gamat Shaari Gamat Asli Ent. HBL terletak bersebelahan dengan Gamat Shaari.

Menu wajib adalah ikan bakar (Mummy tak tahu ikan apa..tetapi ianya telah dipotong saiz kecil sebesar penumbuk kanak2 6-7 tahun. Udang laut masak asam pedas...sungguh terangkat sedapnya!!! Tambah pula dengan ulam atau kerabu pilihan anda.. 

Fuh! Memang kalah makanan di hotel! Sungguh sedap dan enak.. Udangnya sungguh manis, asam pedasnya cukup rasa masam pedas manis masinnya! Ikan bakarnya juga sangat sedap diratah begitu saja! Ikan dibakar menggunakan arang dan rasa dan bau ikan bakar ini sungguh membangkitkan selera.

Jangan risau kerana harga amat berpatutan. Mummy ambil 3 nasi, 3 ketul ikan bakar, 3 ekor udang laut saiz XL-masak asam pedas, seketul ayam goreng biasa, seketul ayam masak sup & kerabu untuk 3 orang makan..harganya tak sampai RM30.00 

Cubalah!


Pic credit to google..Mummy tak sempat ambik gambar..laju aje lauk pauk dah licin!



Jangan pandang sebelah mata..superb ikan bakar & asam pedas udang laut!



Kalau jumpa kedai ni...mesti jumpa HBL!
Selamat mencari...

No comments:

Post a Comment